НАВЧАЄМО ОРІЄНТУВАТИСЯ У ПРОСТОРІ
Просторові уявлення дітей постійно розширюються і закріплюються у процесі різних видів діяльності. Завданням дорослих є навчити дітей орієнтуватися у спеціально створених просторових ситуаціях.
За допомогою дидактичних ігор і вправ діти опановують уміння визначати за допомогою слова положення того або іншого предмета. Наприклад, дорослий розставляє на столі іграшки і просить визначити, хто стоїть поряд із зайчиком; ліворуч від кішки, між якими тваринами знаходиться ведмедик.
Ефективними є вправи, в яких діти визначають своє положення серед навколишніх предметів, учаться пересуватися в заданому напрямі.
ХТО ПРАВИЛЬНО ПІДЕ, ТОЙ ІГРАШКУ ЗНАЙДЕ
Дитина за вказівкою дорослого йде у заданому напрямі, щоб знайти іграшку (зроби два кроки вперед, обернися праворуч, зроби три кроки вперед тощо).
ЗНАЙДИ, КОГО ЗАГАДАЛИ!
У грі разом із малюком можуть брати участь його улюблені іграшки. Дитину поставте або посадіть у центрі, а іграшки розмістіть навколо. Дитина повинна назвати іграшку, що знаходиться у зазначеному місці (іграшка знаходиться перед тобою, позаду тебе).
ЛОГІЧНІ ІГРИ ТА ЗАВДАННЯ
Для успішного опанування програми шкільного навчання дитині необхідно не тільки багато знати, але й послідовно і логічно мислити. Логічні завдання та вправи допомагають активізувати розумову діяльність, захоплювати і розважати дітей, розвивати розум, закріплювати здобуті знання та вміння, вправлятися в застосуванні їх в інших видах діяльності, новій обстановці.
У роботі з дітьми 5 – 6 років використовуються прості логічні вправи і завдання з метою розвитку в них уміння здійснювати послідовні розумові дії: аналізувати, порівнювати, узагальнювати за ознакою, цілеспрямовано розмірковувати.
Діти активно сприймають задачі-жарти, головоломки, вправи. У тому випадку, коли цікаве завдання доступне дитині, у неї складається позитивне емоційне ставлення до нього, що стимулює розумову активність.
У дошкільному віці з метою розвитку мислення дітей використовують різні види нескладних логічних завдань і вправ.
Це завдання на знаходження пропущеної фігури, продовження ряду фігур, на пошук чисел. Наприклад, „Яка з геометричних фігур зайва і чому?”, „Лабіринти”, „Знайди два однакових предмета”, „Продовж ряд зображень”.
ЗАВДАННЯ-РОЗПОВІДІ
1.Олівці посперечалися.
Посперечалися в коробці олівці. Синій сказав:
- Я – найголовніший, мене діти люблять найбільше. Моїм кольором розфарбовують море і небо.
- Ні, я – найголовніший, – заперечив червоний олівець. – Моїм кольором розфарбовують ягоди.
- Ні, це я – найголовніший, – сказав зелений олівець. – Моїм кольором діти розфарбовують траву і листя на деревах.
„Сперечайтеся, сперечайтеся, розмірковував жовтий олівець. – Насправді я знаю, хто найголовніший, і чому діти мене люблять найбільше. Адже моїм кольором розфарбовують сонце”.
Запитання: скільки всього олівців було в коробці? (4).
2.День народження Мухи-Цокотухи.
На день народження Муха-Цокотуха покликала гостей. Накрила святковий стіл, розставила стільці.
Першими приповзли 2 гусениці та сіли на стільці. Потім прилетіли 3 метелики і теж сіли на стільчики. Незабаром прискакали коники і всілися на двох стільцях.
І коли всі сиділи за столом і пили чай, у двері постукали – прилетів жук і зайняв ще одне місце.
Запитання: Скільки було гостей? (8).
Запитання: Скільки було гостей? (8).
Комментариев нет:
Отправить комментарий